Konflikty są nieodzowną częścią relacji, także biznesowych. Tam, gdzie towarzyszą nam emocje, pojawiają się sytuacje sporne, które mogą przeradzać się w konflikty. Im dłuższe i głębsze spory i nieporozumienia, tym trudniej nam funkcjonować efektywnie i być zmotywowanym do pracy. Szkolenie dla firm z zakresu zarządzania konfliktami pozwala poznać najważniejsze mechanizmy wpływające na pojawienie się i trwanie konfliktu, strategie postępowania oraz techniki rozwiązujące konflikty. Podczas przygotowania szkoleń korzystam z doświadczenia towarzyszenia wielu zespołom w rozwiązywaniu sytuacji spornych.
Metodyka szkolenia
Jako wieloletni praktyk facylitator i trener nieustannie poszerzam swój warsztat pracy korzystając z metod, technik i narzędzi odpowiednio dobranych do potrzeb klienta (zespołu, grupy czy organizacji). Konflikty w zespole czy organizacji mogą przybierać różnorodne formy, dlatego w pierwszym kroku przygotowując szkolenie badam potrzeby szkoleniowe uczestników, tak aby zaproponowane treści były adekwatne do wyzwań. Następnie tworzę szkolenie/warsztaty korzystając między innymi z:- Koncepcji Non Violent Communication (potrzeby a strategie ich zaspakajania, metoda 4 kroków, język serca a język agresji);
- Analizy Transakcyjnej (transakcje ukryte a konflikty, gry psychologiczne);
- Treningu Asertywności (postawa „ja jestem ok, Ty jesteś ok” versus postawy agresywne i uległe);
- Wpływie konieczności zaspakajania indywidualnych potrzeb na proces podejmowania decyzji
- Modelu Kwadratu Komunikacyjnego F. Schulza von Thuna (komunikat wypowiedziany a komunikat usłyszany);
- Gier statusowych;
- Technik rozwiązywania konfliktów w oparciu o NVC i techniki twórczego rozwiązywania problemów.
Efekty szkolenia
Efektem szkolenia jest bardziej świadome zarządzanie konfliktami, tj.:- wiedza o mechanizmach i etapach powstawania konfliktów; rozróżnienie między potrzebami a strategiami ich zaspakajania;
- świadomość automatyzmów własnych reakcji na sytuacje konfliktowe;
- możliwość wyboru dostępnych strategii działania w przypadku rozpoznania konfliktu;
- stosowanie technik rozwiązywania konfliktu adekwatnie do problemu;
- zapobieganie konfliktom poprzez wzmocnienie umiejętności komunikacyjnych (wyrażanie potrzeb, asertywność, wzmacnianie komunikacji na poziomie transakcji jawnych Dorosły funkcjonalny – Dorosły funkcjonalny).
MARKI, KTÓRE SKORZYSTAŁY ZE SZKOLEŃ DLA FIRM
Dzięki szkoleniom dla firm szytym na miarę, mogłam świadczyć usługi szkoleniowe dla szerokiej gamy klientów: od dużych, międzynarodowych korporacji po małe i średnie przedsiębiorstwa, w tym firmy rodzinne oraz fundacje. Szkolenia dla firm prowadzę także w formie szkoleń online, co jest często wykorzystywane w przypadku zespołów rozproszonych lub jeśli udział w szkoleniu wymaga przemieszczania się dużej grupy osób.DOŚWIADCZENIE SZKOLEŃ DLA FIRM
Jako trener działam od 2015 roku i współpracuję z różnorodnymi grupami. Prowadzę szkolenia dla firm rozwijające kompetencje przywódcze, wzmacniające umiejętność efektywnego komunikowania się i rozwiązywania konfliktów, usprawniające współpracę w zespole, dla przyszłych trenerów w ramach kursów trenerskich i szkoleń typu Train The Trainer, przygotowujące managerów do zarządzania zmianą.
14
lat
Doświadczenia w roli trenerki i facylitatorki
2500
godzin
Facylitacji i szkoleń
500
uczestników
Zadowolonych uczestników