Szkolenia z komunikacji interpersonalnej to efekt moich wieloletnich doświadczeń w pracy z grupami i zespołami projektowymi oraz zdobywania wiedzy z zakresu procesu komunikowania się w oparciu o NVC (Non Violent Communication) i Analizę Transakcyjną (AT). Podczas prowadzonych kilkuset warsztatów i szkoleń dla firm, także warsztatów i szkoleń online miałam okazję wspierać uczestników i zespoły w sprawniejszym porozumiewaniu się i budowaniu kompetencji związanych z komunikacją w zespole. Usprawnienie komunikacji indywidualnej i w zespole wpływa na motywację i efektywność pracy, rozładowuje napięcia interpersonalne, udrażnia kanały przepływu informacji i zwiększa zaangażowanie członków zespołu.
Metodyka szkoleń
Jako wieloletni praktyk facylitator i trener komunikacji nieustannie poszerzam swój warsztat pracy korzystając z metod, technik i narzędzi odpowiednio dobranych do potrzeb klienta (zespołu, grupy czy organizacji). Komunikacja w zespole może przybierać różnorodne formy i struktury, dlatego w pierwszym kroku przygotowując szkolenie badam potrzeby szkoleniowe uczestników, tak aby zaproponowane treści były adekwatne do wyzwań. Następnie tworzę szkolenie/warsztaty z komunikacji korzystając między innymi z:- Koncepcji Non Violent Communication (wyrażanie potrzeb, obiekcji, odmawianie, język serca a język agresji);
- Analizy Transakcyjnej (komunikowanie z różnych stanów ego);
- Treningu Asertywności (postawa „ja jestem ok, Ty jesteś ok” i techniki wspierające tę postawę);
- Modelu Kwadratu Komunikacyjnego F. Schulza von Thuna (komunikat wypowiedziany a komunikat usłyszany);
Efekty szkolenia
Efektem szkolenia jest usprawnienie komunikacji w zespole widoczne jako bardziej świadome porozumiewanie się tj:- pogłębiona umiejętność aktywnego słuchania;
- dbanie o potrzeby nadawcy i odbiorcy komunikatu (zmniejszenie ilości sytuacji stresowych w komunikacji);
- wychodzenie z pozycji obserwatora, nie interpretatora zdarzeń;
- jasne komunikowanie potrzeb i oczekiwań;
- odmawianie i radzenie sobie z odmową;
- tworzenie komunikatów konstruktywnych.
MARKI, KTÓRE SKORZYSTAŁY ZE SZKOLEŃ DLA FIRM
Dzięki szkoleniom dla firm szytym na miarę, mogłam świadczyć usługi szkoleniowe dla szerokiej gamy klientów: od dużych, międzynarodowych korporacji po małe i średnie przedsiębiorstwa, w tym firmy rodzinne oraz fundacje. Szkolenia dla firm prowadzę także w formie szkoleń online, co jest często wykorzystywane w przypadku zespołów rozproszonych lub jeśli udział w szkoleniu wymaga przemieszczania się dużej grupy osób.DOŚWIADCZENIE SZKOLEŃ DLA FIRM
Jako trener działam od 2015 roku i współpracuję z różnorodnymi grupami. Prowadzę szkolenia dla firm rozwijające kompetencje przywódcze, wzmacniające umiejętność efektywnego komunikowania się i rozwiązywania konfliktów, usprawniające współpracę w zespole, dla przyszłych trenerów w ramach kursów trenerskich i szkoleń typu Train The Trainer, przygotowujące managerów do zarządzania zmianą.
14
lat
Doświadczenia w roli trenerki i facylitatorki
2500
godzin
Facylitacji i szkoleń
500
uczestników
Zadowolonych uczestników